Runningtherapie

Runningtherapie

Runningtherapie, meer dan alleen hardlopen.

Ik ben Saskia Derks en ik werk al een geruime tijd bij Step One. Naast het adviseren van de juiste schoenen verzorg ik ook de presentatie van de winkel. Ik ben sportief en ik houd van triathlon. De variatie van de verschillende sporten geven in de Triathlon geven mij namelijk veel plezier. Ook vind je mij elke dag op de yogamat, kundaliniyoga is mijn favoriet. In 2017 heb ik mijn opleiding tot Kundalini Yoga Coach afgerond. Ik hou ervan om mensen in beweging te zetten, van binnen en van buiten. Daarom heb ik de opleiding Runningtherapie gedaan bij Martine Ducheine van Psychosynthese Academie in Doorn.

Wat is runningtherapie:

Bij Runningtherapie gaat het er niet om of je lang en hard kan lopen. Het gaat er wel om dat je inzicht krijgt in jouw patronen, belemmeringen, overtuigingen en emoties. Het resultaat is dat je jouw fysieke en emotionele hindernissen overwint en dus beter in je vel komt te zitten. Hierdoor ervaar je weer lichtheid en ontdek je nieuwe mogelijkheden.

Runningtherapie heeft een positieve invloed op:

Runningtherapie heeft een positieve invloed op:

– Algemene conditie

– Concentratie en focus

– Versterkt botten en spieren

– Depressie en gevoelens van somberte

– Herstel en voorkomen van burn-out

– Verbeteren van de ademhaling

Het traject runningtherapie:

Meestal spreken we één keer per week af voor een sessie van 1,5 uur waarin we ruim aandacht besteden aan de hulpvraag. Daarna gaan we naar buiten (lekker in het bos) waar we wandelend of hardlopend het lichaam en de geest in beweging brengen. Het traject duurt 10 weken en kan in overleg verlengd worden. Dit kan individueel of in een kleine groep.

Shopping cart

close