Navigatie

Met de zomerse temperaturen van afgelopende weken is het van belang dat je op een verantwoorde en veilige manier gaat sporten. Hieronder onze beste tips om ook in het warme weer prettig te kunnen trainen:

TIP 1 | HYDRATEER

Zorg ervoor dat je voldoende vocht inneemt voor je training om uitdroging te voorkomen. Vooral bij warmere dagen is het verstandig om gedurende de hele dag op je vochtinname te letten zodat je in ieder geval tijdens de training niks te kort komt. Ga je voor een langere duurloop? Neem zeker voldoende water mee! Een Flipbelt met flesjes of Nathan rugzak met drinkzak kunnen de perfecte oplossing zijn.

TIP 2 | KIES JE MOMENT

Probeer je training te timen wanneer de zon niet op zijn sterkst is. Meestal is wat vroeger op de ochtend of wat later op de avond een geschikt moment, de temperatuur zal wat lager liggen en de zon zal minder fel zijn.

TIP 3 | BESCHERM JEZELF

Let op je kleding tijdens de training. Natuurlijk is het heerlijk om in shorts en een singlet te lopen, maar zorg in dit geval ervoor dat je goed ingesmeerd bent. Ook zal een pet de zon prettig uit je gezicht kunnen houden. Hierbij is het echter wel verstandig om een pet te kiezen die maximaal ventileert. De meeste lichaamswarmte verlaat je lijf via het hoofd, dus wanneer de pet teveel afdicht, zal je eerder last van de warmte krijgen.

TIP 4 | LOOP SAMEN

Zo kan je goed elkaar in de gaten houden en ervoor hoeden dat je niet teveel van je lichaam eist. Ga je toch alleen lopen? Neem dan zeker een telefoon mee, voor in noodgevallen. Een Flipbelt is hiervoor ideaal om de telefoon mee te dragen zonder dat je hier last van hebt.

TIP 5 | LUISTER NAAR JE LICHAAM

Merk je dat de training zwaarder is door de temperatuur? Forceer jezelf niet om alsog de kilometers binnen een bepaalde tijd te lopen maar gun je lichaam de mogelijkheid om bij te komen. Verlaag de intensiteit van de trainoing of neem (vaker) pauze. En vooral; geniet van je training!

© 2016 - 2017 Step One | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel