Navigatie

Met de juiste energie aan de start!

Tijdens een triathlon wordt er veel gevraagd van het lichaam. Wanneer het lichaam een langdurige inspanning moet leveren heeft het daar extra energie voor nodig. De twee belangrijkste energiebronnen tijdens lichamelijke inspanning zijn koolhydraten (snelle energie) en vetten (langzame energie).

Van de vetten heeft bijna iedereen voldoende voorraad. Van de koolhydraten is echter maar een beperkte hoeveelheid opgeslagen in het lichaam en bij een inspanning van meer dan 45 minuten heb je dus niet alleen vocht nodig, maar ook extra koolhydraten. Door deze op tijd in te nemen, zorg je ervoor dat je over genoeg voorraden beschikt om optimaal te presteren.

Hoe krijg je genoeg energie tijdens een triathlon?

Drinkenpowerbar isoactive
Het is belangrijk dat je voldoende drinkt tijdens jouw wedstrijd. Het zorgt voor een snelle en betere opname van energie en handhaaft een gelijkmatige lichaamstemperatuur. Alleen water is hierbij niet voldoende omdat het je geen extra energie geeft en geen mineralen bevat. Kies daarom voor een Isotone sportdrank zoals PowerBar IsoActive. Deze bevat dezelfde concentratie stoffen als ons bloed waardoor de aanwezige koolhydratenmix van glucose-fructose goed wordt opgenomen.  

Drinken tijdens het zwemmen, fietsen en lopen
Voor veel triatleten blijkt het lastig om genoeg te drinken. Zonde als je je bedenkt dat een vochtverlies van 2% van je totale gewichtsverlies al voor vermindering van je sportprestatie kan zorgen. Het is dus heel belangrijk om voldoende te drinken.

Tijdens het zwemmen is drinken natuurlijk niet mogelijk, zorg daarom dat je tijdens het fietsen en lopen voldoende drinkt. De hoeveelheid is afhankelijk van de afstand van je triatlon en de temperatuur,  je kunt  als richtlijn circa 500ml-750ml sportdrank per uur aanhouden.

Juist omdat het drinken tijdens het sporten als lastig wordt ervaren, moet je er goed mee oefenen. Dit kan je doen tijdens (langere) trainingen in aanloop naar jouw triathlon. Probeer op de dag van de wedstrijd geen drankpost over te slaan: je lichaam kan deze energie goed gebruiken.

Extra power
Merk je tijdens langere trainingen dat je behoefte hebt aan extra energie? Je kunt dan ook gebruik maken van gels. Deze kunnen je een extra boost geven. Maar let op, ook met gels moet je weer goed oefenen. Het kan zijn dat je erg moet wennen aan de substantie of de smaak. PowerBar heeft 2 type gels: de traditionele PowerGels, waar je water bij moet drinken en de HydroGels, die je in kan nemen zonder hier direct water bij te drinken. Beide gels bevatten C2Max, hebben een hoog natriumgehalte en enkele varianten bevatten cafeïne.

powergels

Voor degenen die problemen ondervinden met het gebruiken van gels heeft PowerBar ook Performance Smoothies, nu met verbeterde receptuur. De Performance Smoothies bevatten minimaal 65% fruitpuree en zijn bovendien makkelijk in te nemen. Door de nieuwe receptuur biedt de Performance Smoothie extra koolhydraten en C2MAX waardoor het een goede vervanging is voor een gel. Ben je echter op zoek naar een makkelijke en lekkere manier om jouw koolhydraatvoorraad geportioneerd op peil te houden? Probeer dan ook eens PowerGel Shots. Vijf shots staan gelijk aan 1 PowerGel en voorzien jou van de juiste energie om een topprestatie neer te zetten.

Nog meer vragen? Kom gewoon bij ons langs in de winkel!

© 2016 - 2017 Step One | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel