Retourbeleid

Ruilen & Retourneren

Heb je bij ons een product besteld, maar is het product niet goed? We helpen je graag verder. Bekijk onderstaande vragen en bijbehorende stappen zodat we je zo snel mogelijk kunnen helpen!

Nadat je je product hebt ontvangen heb je 14 dagen de tijd om je product binnenshuis te passen en te testen naar redelijke wijze. Is het product te klein of te groot? Geen probleem, je kunt rustig een product bij ons ruilen. Mail dan naar info@stepone.to óf bel ons en we helpen je dan graag verder. Liever meteen aanpakken? We zijn maandag tot en met zaterdag geopend. Kom gerust langs om te ruilen!

Bij Step One heb je standaard 4 weken garantie op je product. Bij ons assortiment horloges is dit twee jaar. Heb je bij ons een paar schoenen in de winkel aangeschaft, dan kun je gebruik maken van een extra controleafspraak na twee weken om je schoenen te bekijken.

Er zijn ook uitzonderingen wanneer je garantie vervalt. Dit is in het geval dat:

  • Je het product zelf hebt geprobeerd te repareren
  • Het product aan abnormale omstandigheden is blootgesteld of op dusdanige afwijkende manier is gebruikt dan wordt voorgeschreven door fabrikant of door ons.

Ben je niet tevreden over het ontvangen product omdat het kapot is gegaan bij normaal gebruik? Dan kun je altijd een klacht indienen via onze mail. Uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van de klacht, krijg je van ons een inhoudelijke reactie met een bijpassende oplossing. Je ontvangt geen bevestiging van de klacht, als je na 14 dagen geen bericht hebt bel ons of kom even langs in onze winkel in Borne.

In ons retourbeleid beschrijven wij het volgende:
“Gedurende een termijn van 14 dagen kun je een product binnenshuis passen om het product kort te beoordelen. Sommige producten kunnen, nadat de verzegeling is verbroken, vanwege gezondheidsbescherming of hygiëne niet meer retour worden gestuurd. Dit staat vermeld bij de producten die je koopt. Hiermee zijn deze producten dus uitgezonderd van het herroepingsrecht. Heb je meer gedaan dan nodig was om het product te proberen, dan kunnen wij jou daarvoor kosten in rekening brengen.
Wanneer je hebt hardgelopen met schoenen en deze zijn dermate gebruikt dat ze niet meer nieuw zijn, dan is er een grote kans dat je je volledige aankoopbedrag niet terugkrijgt. Daarom hebben we liever dat je bij ons in de zaak komt om je schoen te passen! Wij geven advies en je mag de schoen uiteraard goed testen in onze winkel. Ook hebben wij eens in de zoveel tijd een “Fun Run”, waarbij je nieuwe modellen schoenen kunt testen.

Na ontvangst van het bestelde product is het herroepingsrecht van toepassing. Dit houdt in dat gedurende 14 dagen na ontvangst van de bestelling de artikelen geruild of geretourneerd mogen worden. Voor het retour sturen van je bestelling ga je naar www.steponeborne.nl/retouren. Je kunt ook gebruik maken van het model formulier. Deze kun je terugvinden in je orderbevestiging. Heb je onverhoopt een ander artikel ontvangen dan op de pakbon staat, neem dan direct contact op met onze zaak die bereikbaar is op 074-2661062 of via info@steponeborne.nl. Het is alleen mogelijk om producten zonder personalisatie (bedrukking van naam en/of nummer) te retourneren.

Gedurende een termijn van 14 dagen kun je een product binnenshuis passen om het product kort te beoordelen. Sommige producten (bijvoorbeeld hockeybitjes en sokken) kunnen, nadat de verzegeling is verbroken, vanwege gezondheidsbescherming of hygiëne niet meer retour worden gestuurd. Hiermee zijn deze producten dus uitgezonderd van het herroepingsrecht.  Heb je meer gedaan dan nodig was om het product te proberen, dan kunnen wij jou daarvoor kosten in rekening brengen.

De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop jij, of een door jou aangewezen derde anders dan de vervoerder, het product in bezit heeft gekregen. Nadat je te kennen hebt gegeven de overeenkomst te herroepen, heb je nog 14 dagen de tijd om het product terug te sturen.

Als je in één bestelling meerdere goederen met verschillende levertijden hebt besteld, verstrijkt de herroepingstermijn 14 dagen na de dag waarop je het laatste product of onderdeel ontvangen hebt.

Stuur nooit zonder een bevestiging van ons een product retour! Wacht altijd op een bevestiging.</strong

Ons retouradres is:
Step One Borne
t.a.v. Afdeling Retouren
Grotestraat 106
7622 GN, Borne

Wanneer je iets wilt retourneren, dan zijn verzendkosten voor eigen rekening. Particulier is DHL vaak het goedkoopste. De verzendkosten die je hebt betaald bij je bestelling krijg je wel terug.

Onder deze sectie vind je de stappen. Het retourbeleid vind je hier (PDF).

Stap 1

Stuur een mail naar info@steponeborne.nl met de klacht en ingevuld retourformulier.

Uiteraard kun je ons ook gewoon bellen op 074-2661062.

Stap 2

Het team van Step One zal zijn uiterste best doen om je retour aanvraag zo snel mogelijk te behandelen. We trachten dit te doen binnen 5 werkdagen na ontvangst, echter kan het zijn door drukte of leveringsproblemen dat dit langer duurt. Wij trachten alle retour aanvragen binnen 14 dagen te hebben afgehandeld.

Stap 3

Na bevestiging en instructies van Step One kun je twee dingen doen:

  1. Je bestelling opsturen naar ons retouradres. Probeer de producten zo goed mogelijk in originele verpakking en verpakkingsmateriaal terug te sturen. Als dit niet lukt, zorg er dan voor dat je product niet kan beschadigen tijdens vervoer. Eventuele schade van het product komt namelijk ten koste van eigen rekening.
  2. Je bestelling terugbrengen naar de winkel. Een afspraak maken hiervoor is niet nodig.

Stap 4

Na ontvangst van je bestelling zullen wij je product en bestelling controleren, een bevestiging sturen en eventueel een opmerking maken als er iets mankeert. Vervolgens zullen wij het geld terugboeken en binnen 14 dagen staat het terug op je rekening.

Heb je nog vragen?

Heb je vragen of wil je hulp bij het retouren?  Bel dan naar 074-266 10 62 of mail naar borne@stepone.to

Shopping cart

close